هواداران اتلتیکو با شعارهای نژادپرستانه و رفتارهای خشونت‌آمیز از رئالی‌ها استقبال کردند و تیتر یک رسانه‌های بین‌المللی شدند.

رئال - اتلتیکو

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازهم تقابل رئال و اتلتیکو و بازهم جنجال؛ جنجال‌هایی که این‌بار دربی مادرید را برای دقایقی به تعطیلی کشاند و چیزی نمانده بود باعث به تعویق افتادن بازی شود. هواداران اتلتیکو که در سال‌های اخیر به دشمن شماره یک وینیسیوس تبدیل شده‌اند، همانطور که وعده داده بودند، با ماسک به داخل ورزشگاه رفتند تا بدون کوچک‌ترین دردسری علیه ستاره برزیلی شعارهای نژادپرستانه بدهند و از خجالت او دربیایند. البته این رفتار هواداران اتلتیکو با وینی نبود که باعث تعطیلی بازی شد، بلکه رفتار آنها با دروازه‌بان سابق‌شان، جو بازی را تغییر داد و بازیکنان را به رختکن فرستاد. هواداران اتلتیکو که طاقت دیدن خوشحالی دروازه‌بان رئال در متروپولیتانو را نداشتند، پس از گل رئال با پرتاب اشیای مختلف مثل فندک از او استقبال کردند و با شعار «کورتوا بمیر» باعث شدند تا داور برای ۱۰‌دقیقه بازی را تعطیل کند و ۲‌تیم را به رختکن بفرستد. رفتار هواداران اتلتیکو در این بازی به حدی زشت و زننده بود که رسانه‌های بین‌المللی با تیترهای «رسوایی هواداران»، «دربی غم‌انگیز»، «دربی شرم» و «نمایش ویران‌شده» به دربی مادرید واکنش نشان دادند. درنهایت این بازی که حواشی‌اش بیشتر از اتفاقات فوتبالی‌اش به چشم آمد، با تساوی یک-یک به پایان رسید، آن‌هم در شرایطی که رئالی‌ها با گل دقیقه۶۴ میلیتائو تا دقیقه ۵+۹۰ از میزبان خود پیش بودند اما در نهایت کورئا کار را به تساوی کشاند تا شاگردان سیمئونه بازنده دربی لقب نگیرند.

با ثبت نتیجه تساوی در دربی یکشنبه‌شب، حالا رئال ۲‌سال و ۱۳‌روز است که در لالیگا موفق به شکست‌دادن اتلتیکو نشده است. رئال در این مدت، ۳‌تساوی یک-یک مقابل حریف همشهری کسب کرده و یک‌بازی را هم با نتیجه ۳بر یک باخته است.

رئال حالا در متروپولیتانو هم به رکورد ۳‌بازی بدون برد رسیده است. رئالی‌ها پیش از تساوی این هفته، ۲‌باخت متوالی در خانه اتلتیکو داشتند و در ۲‌بازی، ۷‌گل از این تیم خورده بودند. البته باخت ۴بر ۲ رئال در جام حذفی، در وقت‌های اضافه رقم خورده بود. بدنیست بدانید رئال در ۷‌بازی اخیرش در ورزشگاه خانگی اتلتیکو، تنها یک‌پیروزی داشته و در این مدت به ۳‌تساوی و ۳‌شکست دست پیدا کرده است.

رئالی‌ها با نباختن به همشهری، به رکورد فوق‌العاده ۴۰‌بازی نباختن در لالیگا دست پیدا کردند. در تاریخ فقط بارسا با ۴۳‌بازی نباختن رکورددار بوده و حالا باید دید تیم کارلتو می‌تواند به این رکورد برسد یا نه. رئال در بازی‌های آینده باید با ویارئال، سلتا و خود بارسا بازی کند.

خبر بد برای رئالی‌ها اینکه، کورتوا در دربی آسیب دیده و ۲‌تا ۳‌هفته از میادین دور خواهد بود. دروازه‌بان بلژیکی بازی با لیل در لیگ قهرمانان را قطعی از دست داده و به‌احتمال زیاد مقابل ویارئال هم غایب خواهد بود. رسانه‌های مادریدی خبر دادند او به بازی با سلتا خواهد رسید تا شانس حضورش مقابل دورتموند و بارسا افزایش پیدا کند.

خبر خوب برای رئالی‌ها اینکه امباپه که دربی مادرید را به‌دلیل مصدومیت از دست داده، زودتر از زمان اعلام‌شده به میادین برمی‌گردد. ستاره فرانسوی که گفته می‌شد حتی ممکن است بازی با بارسا را هم از دست بدهد، قرار است امروز به تمرینات رئال برگردد. جالب اینکه کارلتو نام این بازیکن را در فهرست بازی با لیل قرار داده و این احتمال وجود دارد که او این هفته در لیگ قهرمانان هم به میدان برود.

استارت هفته دوم

هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۹‌بازی آغاز خواهد شد. در مهم‌ترین بازی امشب، قهرمان فرانسه و صدرنشین فعلی لیگ‌یک، باید در انگلیس به مصاف آرسنال برود. اتفاق مهم پیش از این بازی، خط خوردن عثمان دمبله از فهرست پاریس بوده است. براساس اخبار رسیده، دمبله پس از بازی با رن که با برتری ۳بر یک پاریسی‌ها همراه بوده، در رختکن با انریکه درگیری لفظی پیدا کرده و به همین دلیل سرمربی اسپانیایی تصمیم گرفته برای بازی با آرسنال روی نام او قلم قرمز بکشد. این در حالی است که دمبله امسال یکی از مهره‌های کلیدی پاریس بوده و ۴‌گل و ۳‌پاس‌گل در کارنامه داشته است. دیگر بازی مهم امشب را هم لورکوزن و میلان در آلمان برگزار خواهند کرد. قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا که در بازی اول با نتیجه ۴بر صفر فاینورد را در هلند شکست داده، امشب میزبان میلانی است که پس از شکست مقابل لیورپول در هفته اول، اوج گرفته و با شکست اینتر در دربی و لچه، از روحیه خوبی برخوردار است.

کد خبر 886388
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha